Mamma & Gravidträning

Mamma & Gravidträning

Träning under och efter graviditet

Mamma-barn-träning 2018!
Detta är PT-träning i grupp, som bygger upp och stärker musklerna inifrån och ut, hos dig som är nybiven förälder. Vi jobbar med funktionella övningar och du blir sedd och guidad utifrån din nivå. Passen varierar och du kommer få träna bäckenbotten, balans, styrka och kondition. Vi rekommenderar att du gjort din efterkontroll innan påbörjad träningskurs. Både mammor, pappor och bebisar (0-12mån) är välkomna! Vi är en grupp på 6-12 deltagare som leds av Lic. Personlig tränaren och MammaMage-utbildade Pernilla Stoor.

VAR? Staketgatan 14, STC i Skövde

NÄR?

Grupp 17 april-29 maj 2018 FULLBOKAD
Tisdagar kl 10-11; 17/4, 24/4, 8/5, 15/5, 22/5, 29/5

Grupp  31 maj- 5 juli 2018 EXTRA INSATT!
Torsdagar kl 10-11;  31/5, 7/6, 14/6, 21/6, 28/6, 5/6
Träningen kommer vid fint väder, kunna göras utomhus. (Det bestäms med gruppen veckan innan)

Grupp augusti-september 2018 
Torsdagar kl 10-11; 23/8, 30/8,  13/9, 20/9, 27/9, 4/10

Grupp oktober-november 2018 
Tisdagar kl 10-11; 2/10, 9/10, 16/10, 23/10, 6/11, 13/11

Kostnad: 1295 kr, STC-medlemmar får 15% rabatt och börjar du Mamma-barnträningen och vill du bli medlem, har du 15% rabatt på valfritt medlemsskap som kund hos oss! Beloppet faktureras via mail när du anmäler dig.

Kostnad per tillfälle är 350kr och kan bokas i mån om plats.

BOKA HÄR

(Skriv vilken grupp du anmäler till, ditt telefonnummer, namn på dig och din bebis (om du väljer att ta med hen), samt förlossningsdatum. Berätta gärna kort kring din fysiska utgångspunkt, om du tränat något innan grupp-start eller om det är första träningen.  Din plats är säkrad när du gjort din betalning.

 

Gravidträning

Detta är träningen som gynnar din graviditet och växande mage. Under dina sessioner stärker vi musklerna som du behöver och du får veta vilka övningar som ger bäst effekt och vilka övningar du ska undvika som gravid.

Vi träffas för 1 timme MammaMage-konsultation, där jag lyssnar till din situation som gravid och vad du har för mål. Jag samlar in underlag för din vidare träning och tittar på din muskelkontroll i magen.

Därefter påbörjas MammaMage-träningen där vi har noggrann lyhördhet för din kropp och stärker och förbereder den inför förlossningen och förebygger effektiv återhämtning. Forskning visar att denna träning minskar risker för komplikationer efter förlossning. Antal tillfällen kommer vi överens om vid första tillfället.

BOKA HÄR

 

Mammaträning

Det här är för dig som är nybliven mamma och vill hitta rätt träningsnivå för din kropp. Eller så vill du testa din muskelkontroll i magen och få övningar som stärker dig inifrån och ut, vilket är viktigt oavsett om du fött barn, eller är man eller kvinna.

Vi träffas för 1 timme MammaMage-konsultation, där jag lyssnar till din situation och vad du har för mål. Jag undersöker din muskelkontroll i magen samlar in underlag för att göra ett individuellt träningspass. Därefter på börjas träningen, och antal tillfällen du behöver kommer vi fram till första tillfället.

BOKA HÄR

 

 

Skicka intresseanmälan: